måndag 2 september 2013

Blå måndag, med china claze :)

Jaaa jag kan blogga igen. Min bror lånade min systemkamera, men bestämde mig igår för att jag behövde en kompakt så det får bli den ett tag. En Canon s110, inte den bästa kameran i den kategorin men bäst pris just nu. Dessutom måste jag säga att jag älskar touchscreen och WIFI.

Dagens lack, denna blå måndag till ära är en glittrig historia från CG, närmare bestämt "Liquid Crystal". Jag körde på två lager, vilket kanske var ett lager för lite såhär i efterhand. Två lager överlack, men ett tredje åker nog på under dagen, fortfarande lite skrovlig yta.

Lacket är väldigt applicerat och dessutom mycket snabbtorkat. Att det skulle täcka såpass bra på bara två lager kunde man faktiskt inte tro efter första lagret. Längtar efter att testa detta med underkläder eller som gradient.

Är fortfarande sjukt dålig på att få bra bilder när jag swatchar, men övning ger ju träning, idag fick sonens hand och mitt älskade snus (fy skäms) hållas i på bilderna, som dessutom är tagna i sängen innan jag ens gått upp.




'




Och här kommer en bild på lite shopping:


2 kommentarer:

  1. Jättefint! och nan tager vad man haver när man fotar. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja absolut, det gör man :)
      Tycker denna serien från CG är riktigt härlig.

      Radera